BON DIA NINS I NINES!
AVUI JA ÉS
DIVENDRES 20 DE MARÇ!
I SABEU QUÈ SIGNIFICA AIXÒ...
SÍ!!! AVUI ÉS L'ANIVERSARI DEL NOSTRE ADRIÁN!
AIXÍ QUE, ADRIÁN, AQUÍ TENS EL NOSTRE REGALET D'ANIVERSARI!
ESPERAM QUE PASSIS UN DIA GENIAL I DISFRUTIS MOLT DE LA TEVA FAMÍLIA!
JO T'ENVIO 6 ESTIRADES D'ORELLES BEN FORTES! (I UNA DE REGAL😝)
1. AQUÍ TENIU EL PRIMER REPTE D'AVUI, SOU CAPAÇOS DE TROBAR ELS NOMBRES QUE M'HAN LLEVAT AQUEST MATÍ?😱
VA! A VEURE SI HO FEIS TAAAAN BÉ COM L'ALTRE DIA... PAPER I LLAPIS I A DONAR-LI CANYA!
1. AQUÍ TENIU EL PRIMER REPTE D'AVUI, SOU CAPAÇOS DE TROBAR ELS NOMBRES QUE M'HAN LLEVAT AQUEST MATÍ?😱
VA! A VEURE SI HO FEIS TAAAAN BÉ COM L'ALTRE DIA... PAPER I LLAPIS I A DONAR-LI CANYA!
- En aquest cas, de nou, es planteja una activitat que té per finalitat establir relacions entre els diferents nombres de dues xifres, per tal d'ajudar-los, a través del joc i de manera lúdica, a arribar al concepte tan abstracte de les unitats i les desenes. D'aquesta manera estam posant èmfasi a l'estructura D-U dels nombres coneguts, partint sempre de la unitat (primera fila, allà a on falta l'u) per, posteriorment, extrapolar aquest concepte a la resta de nombres de dues xifres (en aquest cas als que els hi manca cada vegada una unitat més gran) intentant relacionar-ho, també, amb el concepte de la suma 1 a 1.
2. ARA QUE JA HEU RESOLT EL MISTERI... QUÈ VOS PAREIX SI AGAFEU EL CONTE QUE MEEEEEEEENYS VOS AGRADI DE TOTA LA VOSTRA BIBLIOTECA?
ARA PENSAREU QUE M'HE TORNAT LOCA, PERÒ, I SI DESPRÉS DE LLEGIR-LO LI CANVIAU TOT ALLÒ QUE NO VOS AGRADA? PER EXEMPLE, EL FINAL!
A MI NO M'AGRADA GENS, PERÒ GENS, COM ACABA EL CONTE DE "LA BELLA DURMIENTE", AIXÍ QUE ARA MATEIX VAIG A INVENTAR-ME UN FINAL NOU, AMB DIBUIXOS I TOT!
VOS ANIMAU A ESCRIURE TAMBÉ EL VOSTRE FINAL ALTERNATIU? PERQUÈ, SI LES COSES NO ENS AGRADEN, HEM DE TREBALLAR PER CANVIAR-LES, VERITAT?😜
- Famílies, vos recordo que aquí és súper important que deixeu que els vostres fills i filles experimentin amb les lletres i paraules lliurement. No vos preocupeu si no escriuen perfecte el que volen dir, si no ho fan recte o si cometen errades... cadascú es troba a la seva fase i les hem de respectar! Clar que podem oferir la nostra ajuda, però sobretot, agrairan els nostres ànims i els nostres comentaris positius de lo bé que ho fan! No oblideu que cadascú avança al seu ritme i que és importantíssim consolidar la fase d'escriptura actual i, sobretot, que trobin a l'activitat d'escriure un moment agradable i de plaer per poder seguir avançant en les diferents etapes de desenvolupament de la lectoescriptura!
- De la mateixa manera, és important que els deixem desenvolupar lliurement la seva imaginació, fugint d'estereotips als seus dibuixos i no oferint models previs del que han de dibuixar. Que exercitin la seva creativitat, que segur que ens sorprenen! I recordau, si surt de la seva imaginació, és igual la forma que tengui, el color o la mida... sempre serà correcte així com ho hagi dibuixat!
3. VERITAT QUE ENCARA NO HEM FET RES PER MOURE UN POQUET AQUEST COS? VOS PROPOSO UN JOC QUE M'ENCANTAVA DE PETITA, JO LI DEIA MISSIÓ IMPOSSIBLE!
NOMÉS NECESSITAU CINTA, FIL, VENA, CORDA O EL QUE SIGUI QUE VOS PUGUI SERVIR PER COL·LOCAR-HO DE BANDA A BANDA COM SI FOSSIN RAIGS LÀSER... QUE SI VOS TOQUEN... SONA L'ALARMA I VOS AGAFEN!!!
- Papis i mamis, perdonau per aquest joc! Res més a dir!😅
NINS I NINES, PENSAU QUE, EN ACABAR DE JUGAR, HEM DE DEIXAR BEN ORDENADET TOT EL MATERIAL QUE HEM FET SERVIR, QUE SINÓ ELS PAPÀS I MAMÀS EM RENYARAN A MI!! 😝
4. ARA, A ESTIRAR ENCARA MÉS AQUEST COS! AQUÍ VAN LES DUES POSTURES D'AVUI!
SI VOLEU, LES PODEU ACOMPANYAR DE LES RESPIRACIONS ESPECIALS. LES RECORDAU?
- INSPIRAM MENTRE QUE PENSAM EN TOT ALLÒ BONIC QUE VOLEM REBRE...
- I EXPIRAM MENTRE TREIM TOT ALLÒ DOLENT, QUE NO ENS SERVEIX, QUE ENS FA MAL...
- I REPETIM UNES VEGADES MÉS, BEEEN CONCENTRATS I CONCENTRADES...
4. VOS RECOMANO, TAMBÉ, QUE LI PEGUEU UN COP D'ULL AL QUE VOS HA PREPARAT NA TÀNIA!
5. PER CERT, NO OBLIDEU RENTAR-VOS BÉ LES MANETES!!!🙌
6. AH! I PER QUI HO PUGUI FER, QUÈ VOS PAREIX SI CRIDAU, ENVIAU UN MISSATGE, UNA FOTO AMB DEDICATÒRIA DEL VOSTRE SÚPER DIBUIX D'AVUI O UNA NOTA DE VEU A N'ADRIÀN? ESTIC SEGURA QUE LI FARÀ MOLTÍSSSSIMA IL·LUSIÓ! JO JA ESTIC PENSANT EN QUÈ DIR-LI A LA MEVA!
PER CERT, HIDAYA, EN RELACIÓ A LA CARTA, T'HE DE DIR QUE JO TAMBÉ ESTIC UNA MIQUETA AVORRIDA, PERÒ ESTIC BÉ! JO TAMBÉ T'ENYOR MOLT, A TU I A TOTS I TOTES ELS AMIGUETS DE LA CLASSE!
AH! I GAL·LA, INTENTARÉ FER-LI ARRIBAR LA TEVA CARTA A NA FRANCISCA, A VEURE QUÉ ENS DIU...
PASSAU-VOS-HO SÚPER, ENCARA MILLOR QUE AHIR I QUE TENGUEU UN MOOOOLT BON CAP DE SETMANA! RECORDAU FER ALGUNA COSA MOLT ESPECIAL AQUESTS DOS DIES, I DILLUNS ME LA CONTAU!
VOS ENYOR MOLT!!
UNA ABRAÇADA GEGANT, UN PETÓ I MOLTS D'ÀNIMS!
SARA💛
Famílies, per favor, recordau que totes aquestes activitats no són més que recursos, recomanacions i orientacions per a que els vostres fills i filles puguin seguir en contacte amb l'escola en aquests dies tan raros. Així doncs, en cap cas son activitats obligatòries, ja que entenem la realitat tan complicada a la que ens trobem ara, havent de fer feina des-de casa a la vegada que cuidam dels nostres petits. Per això mateix, les activitats que se plantegen, estan pensades per a que tots i totes ho puguin fer de manera autònoma i només amb una petita explicació prèvia. Recordau que si teniu algun comentari o suggerència podeu fer-m'ho arribar a través del correu sluna@ceipsantferran.com.
De igual manera, vos torno a recordar que seria interessant seguir una rutina amb els petits i petites cada dia. Per exemple, podeu seure amb ells a una hora determinada, mirar el Bloc junts i apuntar-vos a un paper, o una pissarreta si en teniu, tot el que fareu durant el dia o fins a l'hora de dinar. D'aquesta manera, els menuts podran conéixer el que passarà després o quines opcions de joc tenen i seran més autònoms i capaços d'autoregular-se a ells i elles mateixes, així com a estructurar una miqueta millor el temps (que se fa taaaaaaan llarg a dintre de casa) dins dels seus capets!
ÀNIMS!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada