BON DIA NINS I NINES!
COM HEU PASSAT EL CAP DE SETMANA? HEU FET MOLTES COSES? ALGUNA ESPECIAL? M'ENCANTARIA SABER COM VOS HO HEU PASSAT AQUESTS DOS DIES, QUE VOS ENYOR MOLT!!
AIXÍ QUE, SI VOLEU, PODEU ESCRIURE UNA CARTA CONTANT-NOS TOOOOT EL QUE HEU FET (BEN IGUAL QUE FEIM A L'ASSEMBLEA DELS DILLUNS) I AIXÍ DEMÀ HO PODEM COMPARTIR AMB TOTS ELS AMICS I AMIGUES!
DILLUNS 23 DE MARÇ
I PER EL DIA D'AVUI VOS PROPOSO UNA COSA QUE SEGUUUR VOS ENCANTARÀ.
1. VERITAT QUE FEIA MOOOLTES SETMANES QUE EM DEMANÀVEU PER FER GALLETES DE MEL UNA ALTRA VEGADA?
DONCS, PER A TOOOOTS I TOTES VOSALTRES I, ESPECIALMENT PER TÚ, MAIA, QUE SEMPRE ENS DEMANES PER AQUESTA RECEPTA QUE VAM FER A CLASSE... VOS DEIX AQUESTES FOTOS DE QUAN VAM ESTUDIAR LES ABELLES I VAM FER GALLETES AMB LA SEVA MEL! QUE ÉS UNA SÚPER ALTERNATIVA AL SUCRE!
HEU VIST QUE PETITONS I PETITONES? ÉREU UNS BIXETS!!
MIRAU TAMBÉ COM ESCRIVÍEU!!↦
NO EM DIREU QUE ARA NO HO FEISMOLTÍSSSSSIM MILLOR!
SOU UNS CAMPIONS I UNES CAMPIONES!
AIXÍ QUE, PER FER-HO UNA MIQUETA MÉS COMPLICAT, VOS DEIX AQUÍ LA RECEPTA QUE VAM FER SERVIR AQUELL DIA, PERÒ SENSE DIBUIXETS! QUE ESTIC SEGURÍSSIMA QUE JA SOU CAPACES DE LLEGIR ELS INGREDIENTS I LES MESURES VOSALTRES MATEIXOS!
FARINA 1 PAQUET
CANYELLA 2 CULLERADETES
MEL 3 CULLERADES
LLVAT 1 CULLERADETA
LLET 1 TASSÓ
MANTEGA 1 PAQUET
- Famílies, ben igual que la setmana passada, podeu també plantejar la recepta en unitats de mesura convencional, per a qui consideri que és mes necessari treballar nombres més grans i unitats de mesura més complexes! I pensau també que aquesta recepta la vam fer per tots els boixos i boixes de la classe, així que... sortiran moltes galletes!
UNA VEGADA TENGUEM TOTS ELS INGREDIENTS PREPARATS DALT LA TAULA I LES MANS BEEEEEN NETES AMB AIGUA I SABÓ, PASSAREM A MESCLAR, DINS D'UN RECIPIENT, TOTS ELS INGREDIENTS SECS.
VOS ANIMAU A ENDEVINAR QUINS SÓN? VA! QUE SEGUR QUE AIXÒ PER VOSALTRES ESTÀ XUPAT!
QUAN JA TENIM ELS INGREDIENTS SECS, PODEM COMENÇAR A AFEGIR LA RESTA I... SI! ARA TOCA EMBRUTAR-SE BÉ LES MANS!!👏
UNA VEGADA QUE TENGUEU LA MASSA BEN LLIGADA, TOCA FER LES FORMES. PER A AIXÒ, TANT PODEU FER SERVIR MOTLLOS SI EN TENIU... PERÒ SEGUR QUE ÉS MÉS DIVERTIT FER VOSALTRES LES VOSTRES PRÒPIES FORMES LOQUES!! NOMÉS HEU DE RECORDAR QUE HAN DE TENIR TOTES LES GALLETES EL MATEIX GRUIX.
I QUAN JA TENGUEU TOTES LES VOSTRES GALLETES COL·LOCADES DAMUNT LA SAFATA (AMB EL PAPER DE FORN PER A QUE NO SE VOS AFERRIN, RECORDAU!) JA ESTAN LLESTES PER FICAR-LES AL FORN I DISFRUTAR DE LA SEVA OLORETA! NYAAAAMMM...
UNA VEGADA PASSIN UNS 10-15 MINUTS (PODEU POSAR EL TEMPORITZADOR DE CUINA O AL MÒBIL D'ALGÚ DE CASA!) I DESPRÉS D'HAVER COMPROVAT QUE NO NECESSITEN MÉS TEMPS, LES PODEU ACABAR DE DECORAR SI VOLEU AMB ALGUNA COSETA QUE TENGUEU PER CASA, XOCOLATA, COLACAO... I JA LES PODEU DEIXAR REFREDAR!!
MENTRE QUE SE FAN LES GALLETES DINS EL FORN, RECORDAU QUE ÉS UN BON MOMENT PER DEIXAR-HO TOT BEN RECOLLIT I NO OBLIDEU RENTAR VOSALTRES MATEIXOS ELS CAXARRETS QUE HEU FET SERVIR!!
- Papàs i mamàs, que no vos enganin, que a l'escola ho fan ells i elles soletes!😉
BON PROFIIIIIT!!!
- Recordau que, amb aquesta proposta, s'intenta treballar, en primer lloc, la lectura, ja que han de ser ells i elles qui intentin llegir la recepta, amb paraules senzilles i curtes (però una mica més complexes que la setmana anterior), ajudant-los sempre que ho necessitin, és clar!
- Òbviament, estam repassant un dia més els nombres coneguts, o fins i tot coneguen-ne de nous (si hem triat les unitats de mesura convencionals). També és un bon moment per iniciar als menuts i menudes en el compte enrere amb el temporitzador. Si consideram que això encara és massa, don't worry!, poseu el cronòmetre i afiancem el comptatge cap endavant. I si voleu llançar-vos a la piscina... demanau-les quant de temps resta per treure ses galetes del forn o quant de temps porten ja... a veure aquestes restes!!😱😂
- Avui, a més, no només treballam les propietats gruix i prim dels objectes, en aquest cas essent ells i elles qui regulen i s'adapten a aquesta, sinó també una de les propietats dels aliments en funció de la que hauran de fer una classificació. Si ho consideram, també podem fer altres classificacions, per exemple, podem diferenciar els aliments segons els seus nutrients o segons el que ens aporta cada aliment (força, energia, vitamines i minerals, etc.)
- No ens oblidem, que qualsevol activitat que posi en marxa els seus capets per a representar qualsevol cosa que tenguin dins, fomentarà la seva creativitat. No els hi poseu barreres, visca les galletes originals!!
- També treballam l'escriptura, ja que en cas que falti algun ingredient, poden ser ells i elles mateixes qui ha facin la llista de la compra de tot el que falta! Si ho teniu tot, animau-los a fer la llista de la compra habitual!😜
2. NO DEIXEU DE MIRAR EL QUE HA PREPARAT NA SARITA PER A TOTS VOSALTRES!!
3. QUÈ VOS PAREIX SI EL DIBUIX D'AVUI EL FEIS DE QUALSEVOL MOMENT DEL DIA? PER EXEMPLE, DE QUAN FÈIEU LES GALLETES, D'ALGUNA COSA DIVERTIDA QUE VOS HAGI PASSAT... ENDAVANT!!!
4. VOS DEIX, TAMBÉ DUES POSTURES DE IOGA MÉS! NO OBLIDEU DE RESPIRAR BEN PROFUND UNES QUANTES VEGADES ABANS D'ENTRAR A LES POSTURES, I DISFRUTAU DE LA POSTURA DE RELAX FINAL! OHMMMMMM...
5. QUASI SE M'OBLIDA!! RECORDAREU RENTAR-VOS SÚUUUUPER BÉ LES MANS AVUI??
ALE, NINS I NINES, AQUÍ VOS DEIXO LES VOSTRES FEINES DEL QUART DIA D'ESCOLA A CASA!! M'ENCANTA VEURE ELS VOSTRES VÍDEOS I LES VOSTRES FOTOS!
PER CERT, CARLA, QUINA HISTÒRIA MÉS POLIDA D'AQUESTS MOIXETS!
I YOUSSEF, QUINA BONA PINTA QUE FEIEN AQUESTES ROSQUILLETES QUE HAS FET!! M'HAGUÉS ENCANTAT PROVAR-LES! SEGUR QUE QUAN TORNEM A CLASSE ENS POTS PASSAR LA RECEPTA PER FER-LES TOTS JUNTS I MENJAR-LES PLEGATS!
DEMÀ MÉS I MILLOR... QUE TOCA OBRIR LA SEGONA SORPRESA!!!
UN BESOTE ENORRRRRME!
SARA💛
Famílies, per favor, recordau que totes aquestes activitats no són més que recursos, recomanacions i orientacions per a que els vostres fills i filles puguin seguir en contacte amb l'escola en aquests dies tan raros. Així doncs, en cap cas son activitats obligatòries, ja que entenem la realitat tan complicada a la que ens trobem ara, havent de fer feina des-de casa a la vegada que cuidam dels nostres petits. Per això mateix, les activitats que se plantegen, estan pensades per a que tots i totes ho puguin fer de manera autònoma i només amb una petita explicació prèvia. Recordau que si teniu algun comentari o suggerència podeu fer-m'ho arribar a través del correu sluna@ceipsantferran.com.
De igual manera, vos torno a recordar que seria interessant seguir una rutina amb els petits i petites cada dia. Per exemple, podeu seure amb ells a una hora determinada, mirar el Bloc junts i apuntar-vos a un paper, o una pissarreta si en teniu, tot el que fareu durant el dia o fins a l'hora de dinar. D'aquesta manera, els menuts podran conéixer el que passarà després o quines opcions de joc tenen i seran més autònoms i capaços d'autoregular-se a ells i elles mateixes, així com a estructurar una miqueta millor el temps (que se fa taaaaaaan llarg a dintre de casa) dins dels seus capets!
UN DIA MENYS!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada