dimarts, 24 de març del 2020

SEGONA SORPRESA...!!!!

BON DIA NINES I NINS!






AVUI,
DIMARTS 24 DE MARÇ,
PREPARAU-VOS PERQUÈ TOCA OBRIR
LA SEGONA SORPRESA...








1. PERÒ ABANS DE FER-HO... QUÈ VOS PAREIX SI RESOLEM EL REPTE DE SUMA D'AVUI... VOS ANIMAU A COMPTAR QUANTES CULLETERES PETITES I CULLERES GRANS TENIU AL CALAIX DE LA CUINA?

MIRAU! JO EN TENC PROU PER FER UN BERENAR TOTS JUNTETS! 😝



  • Famílies, recordau que és important per aquesta activitat que vosaltres els hi orienteu per col·locar al paper l'algoritme de la suma en horitzontal. Podem fer amb ells una petita reflexió d'on van els dos signes (+ i =) per, més tard, que ells i elles mateixes col·loquin els nombres una vegada comptabilitzades les culleres. Col·locar-les prop del paper, pot ajudar-los a arribar al resultat. Els hi podem demanar, també, quina és l'estratègia que han fet servir per arribar al resultat (si ho han fet amb els dits, si han guardat un nombre al cap, si han comptabilitzat les culleres, etc.) i proposar nosaltres alguna estratègia més! Per exemple, la que nosaltres seguim per resoldre sumes senzilles! Recordau també que podeu fer aquest procés amb qualsevol altre concepte. A classe, per exemple, són ells i elles qui proposen les coses que volen sumar, i creieu-me, de vegades és tot un repte!😅

2. AU, VA! JA NO M'ENREDO MÉS... ANEM A VEURE AQUESTA SORPRESA! RECORDAU QUE DIVENDRES ENS VAM PORTAR A CASA UN SOBRE MISTERIÓS... IDÒ AVUI TOCA OBRIR-LO!

SABEU QUÈ ÉS?

PER A QUI NO SEN RECORDI, VOS DEIX AQUI LES FOTOS DEL SÚPER RETRAT QUE VOS VAN FER ELS VOSTRES AMICS I AMIGUES!





I PER TOTES I TOTS ELS QUE NO TENGUEU EL SOBRE, NO VOS PREOCUPEU!

PODEU FER-VOS UN AUTORETRAT TAN ESPECTACULAR COM EL QUE VOS VÀREU FER A CLASSE, MIRANT UN MIRALL O UNA FOTO VOSTRA, O TAMBÉ PODEU FER-LI UN RETRAT A ALGÚ DE LA VOSTRA FAMÍLIA, ALGUNA JUGUETA O ALGUN PERSONATGE DE DIBUIXOS QUE VOS AGRADI!

RECORDAU, NOMÉS, UNA COSA, EL RETRAT HA DE SER BEEEEEN GRAN I OCUPAR TOOOOT EL PAPER!



QUAN JA TENGUEU EL RETRAT FET, I ARA APROFITO PER PRESENTAR-VOS AL NOSTRE AMIC PABLO PICASSO, NOMÉS HEU DE TALLAR-LO EN PECES NO MOLT PETITES, COM VOS EXPLICA AQUESTA FOTO! ↓

                                     







RECORDAU, PODEU PROVAR A FER TOOOOOOTES LES CARES LOQUES QUE VULGUEU! PODEU TAMBÉ PROVAR DE FER EL PUZZLE REAL DE LA VOSTRA CARA... I PODEU FER-HO TOTES LES VEGADES QUE VULGUEU. TAMBÉ PODEU, SI TROBAU UNA CARA MOLT DIVERTIDA QUE VULGUEU CONSERVAR, AFERRAR-HO COM MÉS VOS AGRADI A UN CARTÓ, PER A TENIR UNA OBRA D'ART MÉS A CASA VOSTRA!

  • Famílies, aquí teniu un altre recurs manual, a través del qual els menuts i menudes s'apropen a un moviment artístic més, fent servir, com sempre, la seva imaginació i sense perdre el contacte (d'alguna manera) amb els seus companys i companyes, donant-li continuïtat i sentit a una feina ja iniciada a classe.

3. UNA VEGADA HAGUEU PROVAT TOTES LES OPCIONS POSSIBLES, VOS ANIMO A QUE TRIEU ELS PUZLE CUBISTA DE RETRAT QUE MÉS VOS HAGI AGRADAT I LI POSEU UN NOM SÚPER LOCO! PODEU, TAMBÉ ESCRIURE UNA DESCRIPCIÓ  O UNA HISTÒRIA SOBRE AQUEST PERSONATGE NOU: QUÈ LI AGRADA FER, QUIN ÉS EL SEU MENJAR PREFERIT... RECORDAU, COM MÉS LOQUES SIGUIN LES VOSTRES IDEES, MÉS DIVERTIT SERÀ EL RESULTAT!

  • D'aquesta manera estam reforçant, una vegada més, l'escriptura lliure i la seva creativitat. Recordau que a aquesta etapa és fonamental que les experiències d'escriptura i lectura siguin plaents i significatives. Ajudarà molt a que interioritzin aquest procés com a positiu, si els hi oferiu feed-backs positius en tot moment i els hi animau a escriure de maner lliure, sense por de cometre errades, ja que ara el que volem és que escriguin i se llevin la por, sense preocupar-nos de les normes!!

4. I JA QUE AVUI LA COSA VA DE HISTÒRIES LOQUES... PER QUÈ NO ORGANITZAU AVUI UN BALL LOCO, AMB UNA DISFRESSA LOCA? TRIEU LA CANÇÓ QUE MÉS VOS AGRADI I INVENTAU-VOS UNA DISFRESSA BEN DIVERTIDA I... A MOURE L'ESQUELET!!!!

  • Recordau, hem de satisfer les seves necessitats de moviment, que aquests dies són mooooooooltes més que en condicions normals... ahí va una idea!

5. ARA, TOCA TORNAR UNA MIQUETA A LA CALMA PER PODER SEGUIR AMB EL NOSTRE DIA... QUÈ VOS PAREIXEN AQUESTES DUES POSTURES DE IOGA? RECORDAU FER ABANS LES VOSTRES RESPIRACIONS...




6. PEL CONTE QUE HEU DE LLEGIR AVUI... QUÈ VOS PAREIX SI EN TRIAU EL MÉS LOCO QUE TENGUEU A LA VOSTRA BIBLIOTECA?

7. EY! I RENTAU-VOS BÉ LES MANS, EH?

VOS DEIXO EL VÍDEO AMB TOTES LES FOTOS I VÍDEOS NOUS QUE M'HEU FET ARRIBAR! AAAAAY, QUINES GANES QUE TENC DE VEURE-US!!!



DEMÀ VOS PROPOSO MÉS COSETES PER FER!

UN PETÓ GEGANTTTTT!!!!!

SARA💛

Famílies, per favor, recordau que totes aquestes activitats no són més que recursos, recomanacions i orientacions per a que els vostres fills i filles puguin seguir en contacte amb l'escola en aquests dies tan raros. Així doncs, en cap cas son activitats obligatòries, ja que entenem la realitat tan complicada a la que ens trobem ara, havent de fer feina des-de casa a la vegada que cuidam dels nostres petits. Per això mateix, les activitats que se plantegen, estan pensades per a que tots i totes ho puguin fer de manera autònoma i només amb una petita explicació prèvia. Recordau que si teniu algun comentari o suggerència podeu fer-m'ho arribar a través del correu sluna@ceipsantferran.com.

De igual manera, vos torno a recordar que seria interessant seguir una rutina amb els petits i petites cada dia. Per exemple, podeu seure amb ells a una hora determinada, mirar el Bloc junts i apuntar-vos a un paper, o una pissarreta si en teniu, tot el que fareu durant el dia o fins a l'hora de dinar. D'aquesta manera, els menuts podran conéixer el que passarà després o quines opcions de joc tenen i seran més autònoms i capaços d'autoregular-se a ells i elles mateixes, així com a estructurar una miqueta millor el temps (que se fa taaaaaaan llarg a dintre de casa) dins dels seus capets!

VA! UN DIA MENYS!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada