dimecres, 25 de març del 2020

Avui... grups interactius en moviment!

Bon dia a tothom!!

Com estau? Com que imaginam que necessitau un poc de moviment després d'estar tants dies a casa... us duim unes activitats per continuar amb els números en moviment! Que us sembla bé?




Començarem pel COMPTATGE!


1. Us recordau de comptar?

Per aquesta primera activitat haurem de crear una recta numèrica molt gran a terra, poder emprar cintes de colors, papers, etc.




Els nens/es es col·loquen en el 0 de la recta numèrica i van comptant en veu alta mentre salten a peu coix sobre els números (de l'1 al 10, del 10 al 20, del 10 al 9...). Es podrà fer cap endavant o cap enrere i caldrà tenir molt present els nivells de domini de la cadena numèrica.

Després ho realitzaran per parelles (amb el pare/mare), agarrant l'espatlla, dient el número simultàniament en veu alta. Després un altre familiar o el mateix nen indicaran el número en el qual s'han de situar.


2. Associar el número a una quantitat.

En aquesta ocasió repetiran el procés anterior, saltant a peu coix sobre la recta numèrica, però aquesta vegada portaran a la mà diversos materials per a comptatge. Quan saltin a l'1 dipositaran 1 escuradents, en el 2 deixaran 2 botons, i així successivament. En el cas de ser números grans ja tindran prèviament preparats els paquets de desenes.


3. Comptant objectes.

Distribuïm objectes o materials diferents per tota la casa. Realment qualsevol objecte seria vàlid, i ells recullen i agrupen els objectes al mateix temps que els van comptant.

El pare/mare donarà indicacions amb el nombre d'objectes que han d'agafar en el menor temps possible. "Agafa 5 botons i 3 escuradents".


4. Fes-ho tu!

Per parelles, el pare/mare llançarà reptes del tipus: "Realitza 7 salts, fes 5 moviments de braços, fes 10 passos...", que hauran d'executar. 



5. Copets a l'esquena. 

Per parelles, el pare/mare donarà un nombre determinat de cops a l'esquena del boix/a. Una vegada finalitzat realitzarà tants salts com cops ha rebut i dirà en veu alta el nombre de cops rebut. Després l'altre traçarà amb el dit sobre la seva esquena un nombre concret perquè el seu company l'endevini i inventi una operació que obtingui aquest número.


6. Els deu passis. 

Aconseguir, per equips, donar deu passis sense que caigui la pilota. Es pot fer amb el número desitjat i condicionant el joc de manera que segons la mena de passada s'obtinguin més o menys punts.


7. Desplaçaments en funció al número.

Es dirà al nen/a que vagi a un lloc concret de la casa i que conti el nombre de passos que ha de donar per arribar allà. Després es podria canviar el procés i dir-li que doni una quantitat de passos concrets per veure a on arriba. Tal vegada, després podrien representar el camí que han fet a un paper.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada