dijous, 19 de març del 2020

AVUI ENS TOCA PSICO!!

BON DIA NINS I NINES!




AVUI ÉS
DIJOUS 19 DE MARÇ
I SABEU QUÈ PASSA ELS DIJOUS...?
SI!! QUE TENIM PSICO!! 

PERÒ ABANS DE MOSTRAR-VOS EL QUE HA PREPARAT EN MARC PER A TOTS I TOTES, VAIG A PROPOSAR-VOS UN REPTE I UN EXPERIMENT!






1. VERITAT QUE FA MOLTS DE DIES QUE NO SUMAM? DONCS AVUI VOS PROPOSO SUMAR TOOOOOTES LES CADIRES QUE TENIU A CASA! JO JA HO HE FET I CREC QUE NO SE M'HA OBLIDAT CAP! (ÉS QUE A CASA MEVA HI HA MOLT POQUETES CADIRES😝...) 


  • Famílies, és important per aquesta activitat, que vosaltres els hi doneu escrit als menuts i menudes els conceptes que estam sumant, col·locats al paper de la mateixa manera que l'algoritme de la suma en horitzontal. Després, podem fer amb ells una petita reflexió de on van els dos signes (+ i =) per, més tard, que ells i elles mateixes col·loquin els nombres una vegada comptabilitzades les cadires. Si trobau que heu de fer modificacions i comptabilitzar altres cadires d'altres estances perquè els vostres fills o filles necessiten sumar quantitats més grans o més petites, endavant! Per exemple: cadires dins casa + cadires fora de casa... També podeu fer aquest procés amb qualsevol altre concepte. A classe, per exemple, són ells i elles qui proposen les coses que volen sumar, i creieu-me, de vegades és tot un repte!😅

2. AVUI, TAMBÉ VOS PROPOSO UN EXPERIMENT SÚPER INTERESSANT!
VERITAT QUE SEMPRE HEM DIT QUE ENS HEM DE RENTAR MOLT BÉ LES MANS (ARA MÉS QUE MAI!) PER NO TENIR BIXETS? I QUE NO BASTA RENTAR-SE-LES NOMÉS AMB AIGUA PERQUÈ SINÓ ELS BIXETS NO SEN VAN? BÉ IDÒ, AVUI VEUREU MÉS D'APROP EL PER QUÈ DE TOT AIXÒ!

COM QUE JO CREC QUE CAP DE NOSALTRES TÉ UN MICROSCOPI A CASA SEVA AMB EL QUE PUGUI VEURE AQUESTS BIXETS... VOS PROPOSO UNS ALTRES UTENSILIS I UNS BIXETS QUE SE PODEN MENJAR I TOT!



  • EL PRIMER QUE NECESSITAM ÉS UN PLAT, SI ÉS CLARET, MILLOR! 
  • AQUETS PLAT, L'HAUREM D'OMPLIR AMB AIGUA
  • DESPRÉS, HEM DE TRIAR LES ESPÈCIES QUE MÉS ENS AGRADIN, PER QUE FACIN DE VIRUS I BACTÈRIES I TIRAR-LES AL NOSTRE PLAT AMB AIGUA! JO HE TRIAT ORENGA I CORIANDRE!
  • DESPRÉS, PODEM PROVAR DE RENTAR-NOS UN DITET NOMÉS AMB AIGUA I FICAR-LO DESPRÉS AL NOSTRE PLAT. QUÈ PASSA AMB ELS BIXETS? 
  • ARA, PROVAU A AGAFAR UNA MIQUETA DE SABÓ AMB EL VOSTRE DIT, L'ESCAMPAU BÉ PER LA PUNTETA DEL DIT I EL TORNAU A FICAR AL PLAT. ARA QUÈ PASSA AMB TOTS ELS BIXETS??


  • Però encara ens falta una passa més per fer aquesta activitat més completa i fer funcionar una miqueta els diferents processos mentals del pensament científic dels nostres petits i petites, a través de la seva eina principal, la hipòtesi, i sense oblidar-nos de la importància de la representació i de l'escriptura funcional.
  • Així que vos proposo que, a un paper dividit en dues parts, els hi demaneu (abans de començar l'experiment, quan ja tengueu tot el material preparat i les espècies a l'aigua) que troben que passarà quan fiquin el dit amb aigua al plat. Poden fer un dibuix representant el que creuen que passarà, ho poden escriure o poden fer les dues coses! 
  • Després d'haver ficat el dit només amb aigua, a l'altra banda del paper que encara queda en blanc, poden tornar a fer les seves hipòtesis sobre què creuen que passarà quan fiquin el ditet amb el sabó. 
  • Una vegada acabat l'experiment, a la part de darrera del paper, poden representar el que ha passat en realitat, és a dir, plasmar les conclusions del nostre experiment, sempre tenint en compte les hipòtesis prèviament plantejades. 


UNA VEGADA FINALITZAT L'EXPERIMENT, RECORDAU QUE ÉS SÚUUUUPER IMPORTAT RECOLLIR-HO MOLT BÉ TOT I DEIXAR-HO TOT BEN NET, QUE SINÓ DESPRÉS, QUAN VULGUEU FER UNA PIZZA, NO TROBAREU S'ORENGA!😱😝

3. ARA, NINS I NINES, TOCA PEGAR-LI UNA ULLADA AL QUE ENS HA PREPARAT EN MARC AVUI... ESTAU LLESTOS I LLESTES? NO OBLIDEU POSAR-VOS ROBA BEEEEN CÒMODA, UNS CALCETINS DE PSICO I ESCALFAR BÉ ABANS DE COMENÇAR!

4. QUAN HAGUEU ACABAT ELS JOCS QUE VOS PROPOSA EN MARC, RECORDAU QUE ÉS MOLT IMPORTANT TORNAR A LA CALMA ABANS DE SEGUIR EL NOSTRE DIA... PER AIXÒ, VOS RECORDO ALGUNS DELS ESTIRAMENTS QUE FEIM CADA DIJOUS DESPRÉS DE PSICO PER A QUE NO ENS FACIN MAL ELS MÚSCULS DESPRÉS D'HAVER FET EXERCICI...

  

COMENÇAM AMB LES CAMES!

- LES FORMIGUETES QUE PUGEN FINS ELS PEUS O FINS A ON ARRIBEU! NO ENS HA DE FER MAL...


- LA PAPALLONA QUE VOLA I DESCANSA... 



          


SEGUIM AMB ELS BRAÇOS...



- UNA SÚPER ABRAÇADA... ALS DOS COSTATS...



- MIRANT-NOS LES PALMES DE LES MANS I BAIXANT...






ESTIRAM BÉ EL COLL...



RODANT I RODANT


             


I PER ACABAR, FEIM LES NOSTRES MUNTANYES!



- PRIMER CAUEN CAP A UN COSTAT...



- DESPRÉS CAP A L'ALTRE...

  




PER ACABAR AVUI, QUÈ VOS PAREIX SI JUNTAU A LA VOSTRA FAMÍLIA I FEIS TOTS JUNTS UNA PIZZA (VEIS COM ERA IMPORTANT GUARDAR BÉ S'ORENGA😝) I DESPRÉS UNA DUTXETA? ELS PAPÀS I LES MAMÀS NO HO ENTENDRAN, PERÒ ESTIC SEGURA QUE VOSALTRES ELS HI EXPLICAU SÚPER BÉ AQUESTS MASSATGES! RECORDAU: PRIMER HEM DE FER UN CERCLE PETIT, PETIT I DESPRÉS SEURE!

5. AQUÍ TENIU TAMBÉ UNES COSETES QUE ENS HA PREPARAT NA SARITA!

6. RECORDAU LLEGIR AVUI TAMBÉ UN SÚPER CONTE DE LA VOSTRA BIBLIOTECA, QUE DESPRÉS ENS HAUREU DE RECOMANAR EL QUE MÉS VOS HAGI AGRADAT A LA RESTA DE COMPIS!

7. AH! I RECORDAU TAMBÉ RENTAR-VOS BÉ LES MANS!!

VOS DEIXO LES FOTOS AMB LES SÚPER FEINES QUE HEU FET EL VOSTRE SEGON DIA D'ESCOLA A CASA!


                                         

                                   



DEMÀ VOS ENVIO MÉS JOCS!!

ÀNIMS QUE JA QUEDA MENYS!

UN BESOTEEEEE!

SARA💛


Famílies, vos recordo que totes aquestes activitats no són més que recursos, recomanacions i orientacions per a que els vostres fills i filles puguin seguir en contacte amb l'escola en aquests dies tan raros. Així doncs, en cap cas son activitats obligatòries, ja que entenem la realitat tan complicada a la que ens trobem ara, havent de fer feina des-de casa a la vegada que cuidam dels nostres petits. Per això mateix, les activitats que se plantegen, estan pensades per a que tots i totes ho puguin fer de manera autònoma i només amb una petita explicació prèvia. Recordau que si teniu algun comentari o suggerència podeu fer-m'ho arribar a través del correu sluna@ceipsantferran.com.

De igual manera, vos torno a recordar que seria interessant seguir una rutina amb els petits i petites cada dia. Per exemple, podeu seure amb ells a una hora determinada, mirar el Bloc junts i apuntar-vos a un paper, o una pissarreta si en teniu, tot el que fareu durant el dia o fins a l'hora de dinar. D'aquesta manera, els menuts podran conéixer el que passarà després o quines opcions de joc tenen i seran més autònoms i capaços d'autoregular-se a ells i elles mateixes, així com a estructurar una miqueta millor el temps (que se fa taaaaaaan llarg a dintre de casa) dins dels seus capets!


Sort!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada